exhibition invitation

exhibition invitation

יום רביעי, 31 באוגוסט 2016

המשך עבודה - עדי יוחליס

אחרי שהיו לי את הדמויות העיקריות, יכולתי לבנות את הקומפוזיציות לסצנות שבחרתי. בחרתי לצייר את האגדה מנקודת הראות של הנסיכה האמצעית, מתוך ניסיון להעביר את החוויה של זווית הראייה שלה, לא רק מבחינה רעיונית, אלא גם מבחינה פיזית. הנסיכה מופיעה דרך השתקפויות שונות: דרך אחיותיה שזהות לה במראן, בהשתקפות במראה, דרך איברי גופה וכו'. 
ההנחיה (שלי) למאיירות המשתתפות בתערוכה, הייתה לבחור חמש סצנות ולאייר אותן. אני לא הצלחתי להצטמצם לחמש, ובחרתי שבע, כולן נראו לי חשובות כדי להעביר את הסיפור של הנסיכה. החלטתי, שאעשה בטוח חמש, ואם אספיק לעמוד בלוח הזמנים שהקצבתי לכולן, אנסה להגיע לשבע עבודות. הסקיצות מצוירות בצורה מהירה, ומטרתן בעיקר להיות תרגום של כל מה שמתרוצץ לי בראש, ולנסות לתפוס אותו בדימוי על הנייר ולבדוק את הקומפוזיציה.








במקביל חשבתי גם על הצבעוניות והחומריות שאעבוד בה. אני מציירת באופן ידני (עדיין לא רכשתי לי כלי ציור דיגיטליים, אם מתוך חשש או אהבה לעבודה עם חומרים, אולי בעתיד זה יקרה), ובדר"כ בצבעי עפרון. בעקבות עבודות מרהיבות וצבעוניות שנעשו עם תלמידי א-ב במסגרת ביה"ס בו אני מלמדת בצבעי פנדה על בריסטול שחור בגודל של חצי גליון (50X70), החלטתי להתנסות בעבודות בפרויקט הזה בציור בגודל כזה על רקע שחור, אבל במקום צבעי פנדה (או פסטל שמן) עבדתי בעפרונות שמן, בעלי פיגמנט עשיר ועז.

                                                עבודות התלמידים - השראה חומרית




בחיפוש אחר צבעוניות שתנחה אותי, נתקלתי בצילומי גחליליות ביפן, הצילומים שבו את ליבי והיו קסומים בעיניי. הם התחברו לתחושה שלי, כשקראתי את האגדה סרט המשי האדום, של התרחשויות שקורות במרחבים קסומים ואפלים, סצנות ליליות וחשוכות.






אז סקיצות יש, בחירת צבעוניות יש, בחירה בטכניקה יש, אפשר לצאת לדרך ולעבוד.

על התחלת העבודה על התערוכה אפשר לקרוא כאן, על תמצית הרעיון של התערוכה אפשר לקרוא כאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה