exhibition invitation

exhibition invitation

יום שני, 29 באוגוסט 2016

המשך תהליך העבודה של יוליה אגרונוב

אני בוחרת להתבונן על האגדה ״סרט המשי האדום״ מנקודת מבטן של אחיות הנסיכה. איך היחסים ביניהן מושפעים מההתרחשויות בסיפור.
עולות בי שאלות על ההרכב המשפחתי של דמויות המפתח בסיפורי אגדות. שלוש בנות לאב נראה כמוטיב חוזר כאשר בת אחת זוכה להתייחסות יתרה.
הסיפור מציג את אחיות הנסיכה בתפקיד הניצבות. במטרה (סמויה) להבליט את הנסיכה, האחות האמצעית אשר זוכה לתהילה ובעיקר לבחירת ליבו של אביה, המלך.




אני מנסה לפענח את רגשותיהן אחת לשנייה בנקודת זמן שהסיפור ממצב אותן. האם הקרבה ביניהן נחלשת או שמא מתחזקת?
האם מאורע הרה גורל יכול לערער את הקשר הרגשי שיש בין האחיות.

הופעת האחיות בסיפור מתרחשת באזכור רגעי, הן מופיעות בכמה סצינות ונעלמות. בדיוק מהרגע שהן הופיעו ולמרות שאינן מוזכרות בסוף, הן נמצאות בכל רגע שנוכחת הנסיכה האמצעית ועדות לסופו של הסיפור. המפתיע?

לעיתים ההשראה לאיורים מגיעה ממקורות ויזואליים, מוזיקליים ובעיקר מחוויות היום יום.
לאחרונה נחשפתי לספר ייחודי  המגולל את התפתחות שטיחי קווקז ממקורות איראן, פרס והסביבה. איך דגמי השריגים הפכו לצורות גאומטריות וקיבלו ביטוי אמנותי, גרפי וציורי על גבי האריגים. 





עולם ומלואו נפתח עם פריסת השטיח על הרצפה. לרב עדות הקווקז לפי אזור גאוגרפי נהגו לתלות לראווה שטיחים שנארגו. שטיחים ארוגים מתקיימים כיצירת אמנות בעלת עצמה וראויים גם לתלייה על הקיר.

(שטיחים קווקזיים)


הטקסטורות האותנטיות מהוות לי השראה לעיצוב הדמויות, האווירה והסביבה שבה הכל מתרחש.




                                                                  שטיח קווקזי

שטיח פרסי


כל זה ועוד מקשרים אותי לטכניקה מאוד מפתיעה שבחרתי לעבוד בה בשונה לססגוניות של השטיחים. 
העושר של הטכניקה והמונוטוניות מצליחים להביא רגש ולהפתיע אותי בכל תהליך היצירה.
אני נהנית לתרגם את הצבעוניות העזה לפלטה מונוכרומטית ולהביא את עצמי לחופש ביטוי ותנועת יד אקספרסיבית

את התהליך שלי מלווה אותי מוזיקה מכל העולם בעיקר כלים אותנטיים שאני רוצה לשתף אתכם.


על התחלת העבודה של יוליה אפשר לקרוא כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה