exhibition invitation

exhibition invitation

יום שבת, 6 באוגוסט 2016

נטע עמיר - התחלת תהליך עבודה

האמנית הראשונה שתשתף אותנו בתחילת תהליך העבודה שלה היא נטע עמיר. נטע היא אמנית טקסטיל מוכשרת מאוד, בוגרת מגמת עיצוב אופנה בשנקר, שמשלבת בין מלאכות מסורתיות ובין  אמנות פלאסטית. העבודות שלה מבוססות על עיצוב דמויות דו מימדיות ותלת מימדיות והן הופיעו בספרים, במגזינים ובתערוכות בארץ ובעולם. ניתן לראות את עבודותיה של נטע כאן, לעקוב אחרי עשייתה כאן, וגם כאן

:הנה מה שנטע כותבת על תהליך עבודתה לתערוכה מולטיפוקל

כשהייתי ילדה הייתה לי בובה שבצד אחד הייתה כיפה אדומה בצד השני סבתא וכשהפכו לסבתא את הכובע הופיע הזאב.




בזמן האחרון למדתי שלבובות האלו קוראים טופסי טרווי, בד"כ בעלות שניים או שלושה ראשים וגוף אחד, כל פעם צד אחד של הבובה חשוף והשני מוסתר מתחת לחצאית, ברגע שהופכים את החצאית מופיע הצד השני, והצד הראשון מוסתר.
 המקור שלהן הוא בדרום ארה"ב בתקופה שקדמה למלחמת האזרחים, אז הן היו מיוצרות כשצד אחד הוא לבן והצד השני שחור. אחת הסברות לגבי הסיבה להיווצרותן היא שילדים שחורים לא הורשו לשחק בבובות לבנות וכך כשהיה עובר אדם לבן הם היו הופכים את הבובה מהר לצד השני.



בשנים האחרונות הועלו סברות נוספות שטוענות שבובות אלו בעצם שיקפו את המצב של הנשים השחורות שהיו מטפלות בילדים הלבנים, וכשהן היו איתם הילדים שלהן היו מחוץ לתמונה וכשהיו עם הילדים שלהן הילדים הלבנים לא היו נוכחים.

כשקראתי את האגדה החלק שהכי משך אותי הוא הטרנספורמציה שהדמויות עוברות, לוקאס מקבל במתנה את היכולת להפוך לאחת מארבעת החיות שעזר להן בפתרון הסכסוך.
הנסיכה הופכת לדרקון ואחר כך במסלול ייסורים שוב לנסיכה.
הרעיון של דמויות שהופכות לחיות או יצורים אחרים ואחר כך שוב לאנשים והזכיר לי את הרעיון של בובות טופסי טרווי, שעל ידיי מניפולציה פשוטה של הפיכת הבגד יכולות בכל רגע להפוך למשהו אחר.
התחלתי ממספר סקיצות שעזרו לי להבין קצת את הדמויות, האישיות שלהן, ובעיקר איך היא משתקפת בחיצוניות שלהן, הדמות של הדרקון שהיא דמות שלא קיימת במציאות הייתה הכי מסובכת בשבילי איך בעצם נראה דרקון?
שאלה שהובילה אותי ישר לאיורים מימיי הביניים:






תוך כדי חיפושים מצאתי גם את זה, נסיכה שהופכת לדרקון?

The Gorleston Psalter, Add MS 49622 f.23r, c.1310-1324

וככה התחלתי ליצור את הנסיכה דרקון שלי-






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה